Wednesday, November 27, 2013

Pelancongan Kesihatan

Konsep pelancongan kesihatan bukanlah baru. Orang-orang Yunani purba dan Rom sering mengembara seluruh Mediterranean untuk mengambil bahagian dalam ritual dan amalan penyembuhan pada asas tahunan. Pada tahun 1700, orang-orang Eropah dari Perancis, Britain, Ireland dan Itali telah pergi ke spa di Jerman serta dibuat trek Sungai Nil Mesir bagi faedah-faedah mandian panas air mineral dan ritual.
Hari ini, India adalah destinasi popular untuk pelancongan perubatan dan penyumberan luar daripada prosedur perubatan. India bukan pemastautin atau NRIs (India yang tinggal di luar negara) akan semakin kembali ke tanah air untuk prosedur tersebut dan menjimatkan wang penerbangan, hotel dan percutian postoperative ketika melawat rakan-rakan dan keluarga. India dapat menarik pesakit dan expatriates dari seluruh Eropah, Amerika Syarikat, Timur Tengah dan Amerika Syarikat.
Perkara yang sama berlaku untuk Afrika yang tinggal di Amerika Syarikat kembali ke negara-negara Amerika Selatan mereka asal, termasuk Brazil, Argentina, Sepanyol dan Itali. Destinasi pelancongan yang boleh diakses, sempadan bahagian utara dan selatan sempadan membolehkan warga Latino dan penduduk yang tinggal di Amerika Syarikat pilihan untuk melancong ke destinasi-destinasi tersebut menerima kadar perubatan yang berkelayakan, luar biasa, serta berdaya saing dalam tumpah asli mereka. Menggabungkan lawatan perubatan dengan Majlis keluarga dan perjumpaan semakin berkembang di populariti dan membolehkan semua orang untuk menjaga keperluan perubatan dan kewajipan keluarga pada masa yang sama.
Apa yang anda dapat??
Mencari pembekal penjagaan kesihatan yang mencukupi dan liputan semakin kompetitif di Amerika Syarikat. Penyumberan luar perubatan dan prosedur adalah hasil daripada kos insurans perubatan yang tinggi dan prosedur seluruh Amerika Syarikat dan Britain. Punca utama kadar yang tinggi adalah disebabkan oleh penyelewengan perubatan yang berlebihan insurans bahawa tempahan Amerika doktor terpaksa mendapatkan untuk melindungi diri mereka dan amalan perubatan mereka. Lebih naturalized Amerika yang menyedari bahawa penjagaan kesihatan pilihan di negara-negara asal mereka akan membolehkan mereka untuk menerima penjagaan kesihatan yang terbaik pada masa yang samamenikmati keselesaan dan kebiasaan persekitaran mereka. Sokongan dari keluarga dan rakan-rakan akan membantu untuk memudahkan proses pemulihan dan menyelamatkan beribu-ribu ringgit dalam kos hospital, kerana banyak orang yang akan tinggal dengan orang yang disayangi semasa pemulihan mereka.
Persaingan global menarik asli India, Latin dan Asia kembali ke negara mereka untuk rawatan, tetapi juga menarik beribu-ribu rakyat Amerika dan penduduk ke negara-negara mereka bagi rawatan juga.
Syarikat-syarikat pelancongan perubatan juga menawarkan banyak aspek percutian pasangan yang termasuk post-recovery epidura atau hotel menginap di lokasi-lokasi menarik seperti resort atau tinggal di rumah dengan kawan-kawan dan keluarga mereka. Hospital-hospital swasta di Malaysia, India, Singapura, Perancis dan Costa Rica menawarkan kemudahan dan perkhidmatan untuk mereka pulih daripada prosedur pembedahan dan rawatan tersebut.
Pasangan sering merasa lebih selesa kembali tumpah mereka bagi rawatan perubatan dan prosedur, bukan sahaja disebabkan oleh faedah kos, tetapi juga kerana jenis-jenis prosedur-prosedur yang disediakan di luar negara akan lebih mengenali sistem budaya dan kepercayaan mereka.
Sementara banyak rawatan yang baru akan menjadi lebih diterima di Amerika Syarikat, lain-lain rawatan dan prosedur seperti Akupuntur, yoga, meditasi, perubatan tradisional Cina, Ayurveda dan rawatan alternatif yang semula jadi adalah difahami dan boleh diakses di peringkat antarabangsa oleh pasangan dan keluarga mereka.
Merentasi sempadan bagi rawatan
Latin sering kembali ke Mexico dan Amerika Latin untuk penjagaan gigi yang lebih murah walaupun luar biasa, kos rendah preskripsi ubat-ubatan dan perkhidmatan doktor. Secara amnya, harga bagi prosedur-prosedur di Mexico adalah 40% lebih rendah daripada yang dilakukan di Amerika Syarikat.
Amerika Selatan ekspatriat akan kembali ke Amerika Syarikat, Brazil, Costa Ricadan Brazil untuk pergigian berkualiti tinggi bekerja serta prosedur kosmetik dan pembedahan plastik yang menyelamatkan berpuluh-puluh ribu ringgit dalam yuran dan perkhidmatan.
Asia ekspatriat akan kembali ke Malaysia, Thailand, Singapura, Jepun dan India kerana, ortopedik dan jantung prosedur dan rawatan yang lebih mampu daripada apa-apa yang mereka boleh dapati di Amerika Syarikat.
The Bottom Line
Harga untuk tiket penerbangan, penginapan hotel dan kembali ke negara asal mereka, lebih expatriates daripada sebelum memilih untuk prosedur perubatan dan rawatan di negara-negara asal mereka. Dalam banyak kes, kos keseluruhan segala-galanya (tambang kapal, penginapan dan penjagaan kesihatan) termasuk untuk luar negara berasaskan prosedur perubatan dan rawatan adalah masih kurang separuh daripada kos penginapan hospital tradisional yang di Amerika Syarikat.
Ia tidak hairanlah bahawa pasangan émigrés dan Amerika yang banyak mendapatkan rawatan bagi penyakit-penyakit atau kecederaan luar negara untukkeperluan mereka.

more information?? klik Here
1klik Pelancongan Kesihatan

No comments :

Post a Comment